18. 2. 2014

Odrazná deska.

Dnes se hlásím po delší době s článkem, který se týká spíše techniky focení než samotných fotek (hádám, že to po mým výlevech poslední měsíc všichni oceníme :D). Chtěla bych na pár řádcích shrnout, zda se vyplatí pořídit odrazku, jak ji používat a tak.

Začneme od Adama, tedy pořízením. Já mám třeba tady tuhle. Z ebaye objednávám věci na focení furt a nemůžu si to vynachválit. Hádám ale, že já jsem ji tehdy sehnala o dost levněji, tak za 80 Kč. No nic, kdo zaváhá nežere.

Dneska už bych ale určitě kupovala větší, ta moje je třeba dost nevyužitelná na fotky, na kterých je víc než jen obličej. A možná bych ani nekupovala 5 v 1, stejně používám jen stříbrnou stranu. No, ale teď už k využití.

1. Co umí která strana
Odrazka je v super pouzdru, do kterého se musí šikovným grifem, na který tak po deseti minutách (aspoň mě to tak trvalo) přijdete. Takže zabere asi 15 cm místa v batohu, což je fajn. Když ji roděláte, zjistíte, že má 5 stran.
Černá - nepoužívám, jediný způsob, jakým jsem ji kdy využila bylo jako pozadí za portrétovanou slečnu.
Bílá - super věc, lze ji využít pro odražení světla blesku.
Průsvitná - ta slouží v případě, že je příliš ostré světlo, jednoduše ji strčíme mezi modelku a slunce a hned máme stín.
Zlatá - odrážíme pomoci ní slunce, modelce na obličeji vytvoří zlatavý, opálený nádech (nepoužívám, mám raději bledé modelky :)
Stříbrná - tuto stranu používám v 90% případů, krásně modelce rozsvítí obličej a oči.

Bez použití odrazné desky.

Se stříbrnou odrazkou.

Z dálky mířená zlatá deska.

2.Jak desku používat
Ideální samozřejmě je, mít k sobě někoho, kdo vám desku podrží a světlo nasměruje tak, jak si přejete. Já ji používám většinou jen na portréty, protože s sebou takovou osobu na focení většinou nemívám. Odrazku dám tedy slečně a jen ji nasměruji, jak ji má držet. Většinou svítíme zespodu nebo z boku, záleží na tom, kde je slunce a kterou část obličeje je třeba prosvítit. Nevýhodou samozřejmě je, že na takových portrétech nejsou ruce focených osob. Přidávám pár příkladů portrétů, kde byla odrazka použita.




3. Další možnosti využití
 Odrazku samozřejmě nemusíme využívat jen pro svícení objektu. Přináším vám pár nápadů, které docela často využívám.

Asi nejčastěší způsob využití. Chudák moje odrazka už je úplně špinavá, ale když ona má nepromokavý obal a izoluje! Tudíž ideální podprdelník na zimní focení.
Když už nejvíme coby, lupneme odrazku za model.

Luxusní, ne? :D

Každopádně je zajímavé sledovat, co se s fotkou stane, pokud za model dáme jinak barevné pozadí.
A když už nevíme coby, lupneme odrazku modelu (modelovi?) na hlavu a vytvoříme mu tak šmrncovní klobouk.

7 komentářů:

  1. Nápady s odrazkou jsou boží.. :D:D

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem asi úplný imbecil,ale ani nevím,že něco takového existuje! Každopádně to vypadá strašně zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkný! Nápady parádní, chystám si odrazku zakoupit, ale vždy se najdou věci, které mají v tu chvíli větší prioritu.. bára.kára

    OdpovědětVymazat
  4. Super, takýchto článkov by sa zišlo veľa :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak přesně takové články se mi hodí. Jakožto totální začátečník a amatér se vždy ráda dozvím něco nového:) Na tom prvním srovnání je opravdu vidět značný rozdíl, ty oči jsou daleko výraznější.
    A různá využití odrazky mě fakt pobavila, hlavně ta poslední fotky je super .D

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat