18. 1. 2014

Práce rukou

Většina slečen které fotím se učí velmi rychle a po vysvětlení několika základních pravidel pózování, které se snažím dodržovat mi stojí modelem jedna radost. Většinou ale jeden problém zůstává, a to jsou ruce.

Vymyslet originální, neotřelou a krásnou pózu s rukami je velmi těžké. Model je jednoduše sváděn k tomu dát si ruce v bok či si jimi chytit vlasy/kabát. Tyto pózy používáme na foceních samozřejmě často, fungují jako taková malá rozcvička před tím, než začnu vyžadovat pózy kreativnější.

Pokud se modelka stydí nebo neví co s rukami dělat, je dobré jí do nich dá nějaký předmět, se kterým může libovolně hýbat (svíčku, květiny, klacek, žábu... prostě co je zrovna po ruce). Taky je dobré jí vysvětlit, že by neměla zatínat prsty (ruka vypadá jako pahýl válečného veterána) a že by vždy měly být vidět obě ruce (tentýž problém).

Přidávám několik snad neotřelých póz, které jsem nalezla na Deviantartu a které mě jako fotografa zaujaly, a které bych u svých modelek ráda jednoho dne viděla.

Já vím, už je tu podruhé, ale já ji mám prostě ráda.

Pohled přes rameno bývá většinou dost efektní.

Jedna z mých oblíbených, v tomto případě je porušení pravidla obě ruce by měly být vidět funkčním nástrojem fotky. Skvělé!

Krása.

Kdykoli je možné ruce o něco opřít, nějak oživit fotku, je to fajn.

Krásné barvy a opravdu něžná póza rukou.

Hodně extravagantní póza, čemuž i ty ruce odpovídají.

Tahle slečna ve mě vyvolává spoustu emocí už tím pohledem.

Všimněte si té spodní ruky na krku.. krásný detail.

Něžné, slečna působí jako baletka.

V tomhle případě mi třeba vůbec nevadí uříznuté lokty.

Taaak... doufám, že teď nepůsobím jako fetišista přes ruce :)

4 komentáře:

  1. Díky za pár rad :-) určitě se hodí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé jsem ráda, žes napsala a díky tomu jsem tvůj blog objevila! Takhle s chutí už jsem žádný článek dlouho nečetla. Nikdy mě to nenapadlo, ale asi vážně musí být těžký vymyslet co s rukama a tohle jsou super nápady. Když mě čirou náhodou někdo fotí, taky nevím kam s nima.

    OdpovědětVymazat
  3. Páni! Ty fotky jsou dokonalý! Díky za rady, určitě nad tim zapřemýšlím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tento článok sa mi naozaj hodí, portréty totižto (takmer) vôbec nefotím, ale možno by som chcela začať aspoň tak pre radosť :-) Ukladám si článok do záložiek a keď pôjdem, určite sa sem mrknem :-D

    Nat

    OdpovědětVymazat