20. 11. 2013

Kouzlo doplňků

Čím začít v této rubrice pro mě vůbec nebylo otázkou volby. Byla jsem si jistá, že jako první chci zdůraznit důležitost doplňků při fashion/portrait focení. Dost lidí na takové drobnosti pozapomíná, automaticky si na focení vezmou 2 - 3 modely, ve kterých se chtějí nechat vyfotit a čekají, že fotograf vytáhne magickou hůlku a vyčaruje z toho 8 - 10 fotek rozdílného charakteru. Kéž by.


Pokud si jako modelka toužíte z focení odnést víc fotek, připravte se na to, že tři outfity vám nebudou stačit. Focení většinou probíhá na cca 5 místech, která ale mohou být podobného charakteru (koneckonců se nachází blízko sebe) a pokud modelka neumí měnit výrazy jak o život, fotky prostě budou podobné. Pokud s sebou tedy nemáte dost doplňků.


Čepice, klobouky, šály, šátky, doplňky do vlasů, ale také deštníky, kabelky apod... to vše dokáže vykouzlit z každé fotky originál. Obzvlášť u portrétů je důležité nějaký ten doplněk mít, protože pokud nemáte fialové oči či dvoje ústa, bude pravděpodobně portrét obličeje dost nudný. Jak se něčeho takového vyvarovat? Jednoduše. Stačí si vetknout do vlasů květinu, ozdobit čelo čelenkou či posadit na hlavu super pirátský klobouk (jako má slečna na fotce nad textem :)). 


Dalším důvodem pro nošení doplňků na focení je fakt, že slouží jako berličky při pózování. Ne každá dívka je ostřílená modelka, která si trénuje pózy doma před zrcadlem a přesně ví, jak se postavit. Slečny bývají často ze začátku nervózní a nevědí jak se postavit, jak se tvářit, co s rukama a co s nohama. A to je právě moment, kdy by měly přijít na řasu doplňky. Deštník, kabelka či obyčejný klacek v ruce někdy udělají opravdový rozdíl. Modelka se uvolní, najednou nemusí řešit, co s rukama, tomu přispůsobí i výraz tváře a polohu nohou a můžeme fotit.


Možná zním jako trochu přehnaný zastánce doplňků, ale věřte mi, že není nic horšího, než focení s člověkem, který příjde s jedním tílkem, legínami a v teniskách. Proto je samozřejmě důležité předem svým modelkám napsat, co na focení nosit a co už je zbytečné. I na to se dostane :)


10 komentářů:

  1. Sama jsem jedno focení absolvovala a máš pravdu. Foceny jsme byly dvě a lépe dopadly mé fotky a to i přesto že více modelkovská byla kamarádka... Doplňky dělají opravdu divy. ;) P.S. Ta poslední fotka je překrásná!

    www.thechangeofmissy.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, jsem ráda, že někdo můj názor sdílí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Oh, projela jsem ti celý blog (nebylo to časově náročné, haha) no a krása! Fotografie mě taky šíleně bavila, ale není dostatek financí, abych pořídila lepší foťák a se svým růžový roztomiloučkým digitálem co vyfotí pár fotek, ani pořádně nezaostří a ve finále se vybije - to je prostě peklo. Nějak jsem přestala, ale i tak někde mám fotky co se mi šíleně líbí.. Bohužel netuším kde!!! :/
    Ta poslední fotka je strašně krásná, plus modelka Linh, taky úžasná!:)) Kéž bych měla kamarádku co mě taky kouzelně nafotí haha!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, mám blog třetí den, časem tu toho bude víc :) Jinak to že nemáš drahý foťák neznamená, že nemůžeš mít dobré fotky. Vnukla si mi tím nápad, možná o tom též něco sepíšu :)

      Vymazat
  4. Ooo, to jsou nádherné fotky :) A ano, doplňky opravdu dělají divy.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné :), ale u té fotky s deštníkem mi přijde, že ten deštník přebijí modela. Jako první si všimnu deštníku :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš samozřejmě pravdu.. není to taky fotka, kterou bych se někde mimo blog prezentovala, z toho focení byly hezčí, použila jsem ji jen jako příklad.

      Vymazat
  6. Mě vždycky tyhle úpravy přišly jako alchimie, které nerozumím :-)
    Protože jsem asi slepá a nenašla jsem tady na tebe kontakt, tak to zkouším přes komentář. Jelikož jsem úplný začátečník, tak jsem si do svého začátku pořídila tuhle výbavu Nikon D5100 s objektivem 18–55 AF-S DX II. Chtěla jsem se zeptat, zda i s těmito kousky jdou fotit osoby, kde je za nimi zcela rozostřené pozadí, případně jaký objektiv, který tohle dokáže bys mi doporučila. Moc děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozrejme ze to jde... je to mozne s kazdou zrdcadlovkou na objektivu nesejde... musis fotit na manual, nastavit si clonu na nejnizsi cislo ( u tveho objektivu to bude 3.5 - 5.6) a foceny objekt postavit dal od pozadi (minimalne 4 - 5 metru).

      Vymazat
    2. Tak děkuji, zatím se mi to totiž tak trochu daří jen u věcí a to ještě u pár fotek ze sta, u osob vůbec a tak jsem si už říkala, že k tomu nemám potřebný objektiv :-) Určitě budu na tvůj blog sledovat pravidelně, protože máš krásné fotky, které mě poženou dál :-)

      Vymazat